Rensad dator

Har under de två senaste dagarna ägnat några timmar åt att rensa min bärbara dator från massa skit och uppdaterat till Vista Service Pack 1. Nu går datorn närmare 10 gånger så fort tror jag. Tidigare tog det säkert nog 2 minuter innan webläsaren kom upp från det att jag klickat på genvägen. Nu tar det 2 sekunder.

Totalt har jag ca 70GB hårddisk på den bärbara. Jag har även en 320GB extern hårddisk för att få lite mer utrymme till alla mina projekt. Innan jag började rensa hade jag nog max 10GB kvar av de 70GB som hårddisken har. Nu när jag tömt allting har jag 50GB kvar. Mycket av all skit har jag lagt över på den externa hårddisken. Annars har jag tagit bort alla program och spel som jag inte har någon användning av.

Meningen är att denna datorn, som inte har allt för mycket styrka, ska fungera som en sorts arbetsdator för mer viktiga saker. Även som en surf-dator med bättre prestanda än tidigare. Så kommer jag använda min stationära till spelandet, så blir det perfekt😀

Kommentera

