LAN: Age of Empires 2 fungerar

Age of empires 2Igår testade gamle ligan Age of Empires 2 igen. Efter mycket problem med ”Unable to join game” har vi fått igång det. Mer om hur vi löste det finns att läsa här.

Allting fungerade perfekt fram tills min flickvän började maxxa nerladdning på min bärbara dator med trådlöst. Om hastigheten överstiger en viss hastighet på routern stängs hela internet ner. När jag var på väg med mitt segertåg för att utplåna PerZerk och Mazzej så bara allting stannade.

Det var en riktigt tråkig avslutning på lanet, men nu vet vi ju till 100% att det fungerar igen. Även till nästa gång önskar vi fler deltagare. Finns det intresse är det bara att höra av sig. Det enklaste sättet är att gå in på våran Hamachi-kanal.

2 kommentarer till LAN: Age of Empires 2 fungerar

  1. […] of Empires lösning Som jag skrev i ett tidigare inlägg, att vi fått igång age of empires 2 igen efter vissa problem tidigare, kommer här hur jag löste problemet. Först följer lite […]

  2. rente innskudd skriver:

    Thanks designed for sharing such a fastidious opinion, article is
    nice, thats why i have read it completely

Kommentera

