Age of Empires problem

Tyvärr har vi fått lite problem med spelandet av age of empires. Under tiden som jag bodde i Tyskland fungerade allting perfekt. Aldrig sen jag flyttade hem till Sverige har det gått att spela. Varenda gång står det ”Unable to join game”.

Första gången vi testade kom Mazzej in på min server, men inte PerZerk. Då provade Mazzej att creata och då kom bara PerZerk in. Sen dess har det bara varit PerZerk som kommit in när Mazzej creatat och ingen har kommit in när jag gjort det.

Det mest underliga, anser jag, var när jag och PerZerk testade lite tidigare idag. Då gick det först inte, kryssade jag in ”Turn on UPnP” i routern. Då kom PerZerk in. Senare när vi alla tre skulle testa kom ingen in igen. Bara som tidigare när PerZerk kommer in på Mazzejs server.

Vi får testa vidare imorgon. Om någon har tips eller vet hur man löser problemet så är det välkommet. Annars får vi skapa vårat eget ”operation ‘unable to join game'”😀

Kan även tilläggas att vi använder oss av Hamachi som fungerat bra tidigare. Däremot vet vi inte om det är där felet ligger. Eller om det bara är hos mig som det är något fel. Tack på förhand iaf!

/SparkMan

P.s. glöm inte att läsa lite om sof-lanet vi körde istället😉 D.s.

8 kommentarer till Age of Empires problem

  1. […] Empires 2 fungerar Igår testade gamle ligan Age of Empires 2 igen. Efter mycket problem med “Unable to join game” har vi fått igång det. Mer om hur vi löste det finns att läsa […]

  2. […] Som jag skrev i ett tidigare inlägg, att vi fått igång age of empires 2 igen efter vissa problem tidigare, kommer här hur jag löste problemet. Först följer lite […]

  3. Tim skriver:

    Tackar och bockar för lösningen av multiplayer problemet i aoe 2. hjälpte mig på 10 sec! suveränt!

  4. Cassie skriver:

    Hello just wanted to give you a quick heads up and let you know
    a few of the images aren’t loading properly. I’m not sure why but I think its a linking issue.
    I’ve tried it in two different web browsers and both show the same results.

  5. ambien skriver:

    Your current article offers established beneficial to myself.
    It’s extremely educational and you’re clearly quite well-informed of this type. You have got opened my eye for you to various views on this particular subject matter with interesting and reliable written content.

  6. Hi, I log on to your new stuff on a regular basis. Your story-telling style is
    awesome, keep it up!

  7. Your style is very unique in comparison to other people I have
    read stuff from. Thanks for posting when you’ve got the
    opportunity, Guess I will just bookmark this page.

  8. Hmm is anyone else experiencing problems with the
    pictures on this blog loading? I’m trying to figure
    out if its a problem on my end or if it’s the blog. Any responses would be greatly appreciated.

Kommentera

