Riktigt kul med LAN igen!

Kommer inte ihåg senast jag körde LAN över Hamachi, men det var längesedan iaf! Men nu ikväll körde jag, Mazzej och PerZerk lite igen. Spelen var Soldat och Soldier of Fortune 2.

På soldat testade vi lite nya saker. I vanliga fall brukar vi köra Rambo (pilbåge som ger nästan gudomliga krafter) men nu körde vi Deathmatch med ”Framstegsläge”. Alltså att man får vapen efter prestation. Så i början har man bara andrahandsvapen och när man dödat andra flera gånger får man tillgång till bättre och bättre vapen. blir man dock dödad riskerar man att förlora bra vapen. Det var kul iaf, tyckte jag.

Soldier of Fortune 2 kan jag inte köra på min laptop eftersom det inte finns rätt grafikinställningar till mitt grafikkort för vista så den jobbiga OpenGL fungerar inte. Men nu när jag har min stationära fungerar det perfekt. Vi körde Elimination lite grann förut, ännu ett klassiskt spel som man nästan får rysningar av att spela igen.

Dock hade det varit roligare om det varit fler personer med och spelat. Så är det någon som känner sig sugen (både som känner oss eller inte) som läser detta så tveka inte att vara med och spela lite ibland. Om ni vågar kan ni ju alltid vara med på våran Ventrilo-kanal. Vi har riktigt skoj där, det gör spelandet ännu roligare när man kan dra massa skämt och skratta åt allting som man bara kan skriva annars (så man inte kan höra tonfallet).

Nu orkar inte jag skriva mer. Bi hörs på Hamachi!

En kommentar till Riktigt kul med LAN igen!

  1. PerZerk skriver:

    och gamle SparkMan kom och skrämde mig när jag campade vid fönstret redigt ohängd var han😀

Kommentera

