Nytt idag

Jag har grejat lite med denna nya, fina blogg idag. Allt för att göra den så perfekt som möjligt. Fortfarande har jag problem att lägga till en simpel musik-spelare. WordPress blockerar ju denna funktionen, så enda chansen är att lägga till från sonific songspot. Visst skulle det vara trevligt, men då kan jag ju inte lägga till lite spel-musik som jag tänkt göra. Men men, det kommer väl en lösning på sikt.

Vad jag däremot har lyckats med idag är den nya loggan (högst upp). Tidigare var det ”original bakgrund” och ”original text” men jag maxxade fram en liten snabb bild på photoshop så det ser lite snyggare ut. Själv är jag helt nöjd med den med tanke på att detta faktiskt var första photoshop-arbetet för min del. Om man då räknar bort den kassa loggan jag gjorde för längesedan som inte räknas. Men den är inte klar än på långa vägar. Ska lägga till ännu mer saker på den😀

Härnäst kommer den nya sidan jag lade till. Den innehåller lanligans förkortningar. Just nu innehåller den bara ett par men det kommer mer med tiden. Hinner inte lägga till många fler. Har varit upptagen med så många andra saker idag. T.ex. att lägga till ännu fler citat på citat-sidan.

Inte nog med det… Jag har även lagt till en besöksräknare till högerspalten. Förhoppningsvis kommer den att öka ganska kraftigt, inte bara (helst) nu utan även på sikt. Vore kul om man kan få åtminstone 100 aktiva läsare om dagen inom en månad. För att kanske om ett år ha 1000 aktiva läsare om dagen.

Sist men inte minst så har jag fixat så det finns möjlighet att prenumerera på bloggen via RSS feed. Tar hjälp av feedburner för att därigenom kunna få en feed-räknare. Då kan både vi och alla andra se hur många det är som prenumererar på bloggen och kanske därigenom vilja bli en av prenumeranterna. Så varför inte ta chansen att med bara ett par klick få veta om det är någonting som kan göra er på gott humör?

Det var allt för idag. Nu återstår väl bara att försöka få lite mer läsare imorgon? Frågan är bara vart man ska leta😛

Kommentera

